Pages

Saturday, March 22, 2014

Regina de pica


Strang randurile in jurul meu, unul cate unul,
zidurile de aparare ale cetatii mele.
regina regatului meu.
sapand transee in jurul tristetii,
umplandu-le cu suc propriu.
lacrimi. transpiratie. saliva. sange din suflet.
ma sui in cel mai inalt turn
privind totul de la distanta.
flancul stang cutreierat de stafii.
flancul drept gata de atac.

Ce apar la urma urmei?
impotriva cui toate aceste ziduri?
cu cine ma lupt?
de cine ma ascund?
pe cine am inchis in turn?

Imi apar teritoriul.
imi recunosc granitele.
fug de umbra mea.
o incui in turn impreuna cu puterea mea.
imi inchid inima.
imi cultiv frica.
imi infig ghearele adanc in celalat si il numesc 'al meu'.

Din cand in cand slabesc stransoarea,
umbra se elibereaza.
stafiile pandesc.
celalalt simte.
incepe sa ma vada asa cum sunt.
regina de pica.
si incepe sa se departeze.
nu, nu ma poate iubi asa acum sunt.
cum ar putea?
sunt respingatoare, nevrednica. nedemna.
eu, cea din randurile de jos.

Poate si celalalt, privind din turnul sau,
inconjurat de propriile stafii, se teme si el.  
atat de tare, ca intr-o buna zi capituleaza.
si zidurile se darama.
randurile se rup.
turnul cade.
santurile sunt drenate.
pamantul se clatina.
trupele se retrag.
stafiile se imprastie.
inimile se frang.
regatul se destrama.
regina abdica.

Totul se petrece lent in fata ochilor uimiti,
prea buimaci sa inteleaga inca ceea e vad.
scuturile se coboara unul cate unul
pana nu mai ramane nimic de aparat.
ranile supureaza una cate cate una
pana ce ultima picatura de otrava s-a evaporat.

Atunci, abia atunci pot vedea nimicul din mine,
cel din care am fost plamadita.
cel peste care mi-am construit imperiul.
ma predau nimicului.
si disperarea dispare.
iar ce ramane, ma lasa muta.
doar iubire.
pura si simpla.
fara de gheare. fara de asteptari. fara de temeri. fara de obiect.

Imi dau seama atunci ca asta e ceea ce sunt.
tot ceea ce am negat.
celalat nu a fost decat o oglinda. 
ma odihnesc pentru o vreme. in tacere. 
din cand apare intrebarea.
care a fost rostul?

‘whatever the question, the answer is always love.’

No comments:

Post a Comment